1. Головна
  2. /
  3. Дистанційне навчання

Дистанційне навчання

Накази Про організацію дистанційного навчання

Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 22.09.2021 № 1/9-482

ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти

у 2021/2022 навчальному році

У зв’язку із світовим викликом щодо епідеміологічної ситуації, що має місце і в Україні, та необхідністю введення карантинних заходів задля запобігання поширенню вірусних хвороб, у календарно-тематичному плануванні з предметів/інтегрованих курсів важливо врахувати можливість організації освітнього процесу в межах навчального року в умовах карантину.

Для організації дистанційного навчання в цей період пропонуємо скористатися методичними рекомендаціями, поданими у листах МОН від 23.03.2020 № 1/9-173; від 16.04.2020 № 1/9-213; методичними рекомендаціями «Організація дистанційного навчання в школі» (авт.: А. Лотоцька, О. Пасічник), розробленими за підтримки МОН (https://cutt.ly/MynTayc).

Міністерство освіти і науки України спільно з Українським інститутом розвитку освіти та Міністерством цифрової трансформації України із метою забезпечення рівного доступу до якісної шкільної освіти учнів 5 – 11 класів запустили платформу для дистанційного та змішаного навчання «Всеукраїнська школа онлайн». Актуальність створення національної освітньої платформи зумовлена не тільки викликами, пов’язаними з поширенням COVID-19, а й стратегічною необхідністю забезпечення сталості та якості навчального процесу і рівного доступу до знань для всіх учнів України незалежно від їх місця проживання та наявних ресурсів. Всеукраїнська школа онлайн – E-SCHOOL.net.ua – це сучасний онлайн-ресурс для змішаного та дистанційного навчання учнів середньої та старшої школи (5 – 11 класи) з уроками та методичними матеріалами, що відповідають державним стандартам. Навчальний контент платформи містить уроки з 18 основних предметів. «Всеукраїнська школа онлайн» забезпечує учнів відеопоясненнями, конспектом, тестами та можливістю відслідковувати свій навчальний прогрес, а вчителів – необхідними методичними рекомендаціями та прикладами застосування сучасних освітніх технологій.

Заклад освіти може організувати дистанційне навчання за допомогою: поєднання онлайн-занять через Zoom, Skype, Instagram, Google, Hangouts тощо; заздалегідь записаних відеоуроків, презентацій від вчителів чи із зовнішніх освітніх ресурсів; ретельно підібраних завдань для самостійної роботи із подальшою перевіркою; використання безкоштовних вебсерверів та платформ, наприклад Google, Classroom, Moodle, Microsoft Teams.

Надзвичайно важливим є чітка система організації дистанційного навчання в школі з самостійним опрацюванням матеріалу (розклад, критерії оцінювання, узгодження кількості контрольних робіт – не більше ніж три на тиждень, урахування вікових особливостей щодо виконання домашніх завдань). Домашні завдання мають бути посильними для самостійного виконання дітьми та з чіткими порадами й інструкціями.

Актуальною формою дистанційного навчання є також розміщення на сайті закладу освіти записів відеоуроків з різних навчальних предметів, презентацій, відеоконференцій, інформування учнів та батьків про освітні ресурси. Важливо, щоб в учнів були чіткі інструкції до завдань, які необхідно виконати, та вільний доступ до навчальних матеріалів. Якщо вчитель чітко спланує роботу, визначиться, як буде проводити дистанційне навчання, які цифрові сервіси буде використовувати, підготує/використовуватиме якісні навчальні матеріали та організує зворотний зв’язок з учнями, то таке навчання забезпечить необхідну якість освітніх послуг.

https://mon.gov.ua/ua/news/vidsogodni-nabuvayut-chinnosti-onovleni-umovi-distancijnogo-navchannya-u-shkolah

Пам’ятка вчителю

(дистанційне навчання)

Інформація про дистанційне навчання повинна бути розміщена на сайті.

Дистанційне навчання організовується з поєднанням синхронного та асинхронного режимів.

Під час дистанційного навчання використовувати такі електронні освітні платформи: 

  • ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»;
  • українську електронну освітню систему «Мій Клас»;
  • хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet, Class Time);
  • онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype. 

Для системної організації роботи під час дистанційного навчання у Малоолександрівській ЗОШ І-ІІІ ступенів    використовується Zoom.

Під час онлайн-уроків вчителі можуть використовувати різноманітні форми організації роботи: 

  • усні опитування;
  • консультації в режимі запитання-відповідь; 
  • лекції (евристичні бесіди);
  • самостійну роботу учнів;
  • виконання практичних/лабораторних робіт тощо.

Також під час проведення онлайн-уроків вчителів можуть застосовувати інструменти підвищення пізнавальної активності учнів: презентації, інтерактивні вправи, демонстрації, зокрема відео та анімаційні.

Проблемні питання проведення дистанційного навчання: 

  • якість інтернет-зв’язку;
  • участь в синхронному режимі навчання не всіх учнів з класу;
  • оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти.

Міністерство освіти і науки затвердило Порядок наповнення платформи дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн». Наразі на платформі не зареєстровані вчителі.

ЕЛЕКТРОННІ ВЕРСІЇ ПІДРУЧНИКІВ

Електронні версії підручників для учнів 1-х класів

Електронні версії підручників для учнів 2-х класів

Електронні версії підручників для учнів 3-х класів

Електронні версії підручників для учнів 4-х класів

Електронні версії підручників для учнів 5-х класів

Електронні версії підручників для учнів 6-х класів

Електронні версії підручників для учнів 7-х класів

Електронні версії підручників для учнів 8-х класів

Електронні версії підручників для учнів 9-х класів

Електронні версії підручників для учнів 10-х класів

Електронні версії підручників для учнів 11-х класів

Двомовні словники

Посібники серії “Шкільна бібліотека”

Підручники та посібники курсу “Фінансова грамотність”

Людям із порушенням зору